Chat Gral Medical
Newsletter Gral Medical
X
Gral Medical
Inscrie-te si descopera avantajele
de a fi membru Gral Medical!
 
Nume
Prenume
Adresa de email

Specializare medicala selectata

Denumire serviciu
Medic
Pret(lei)

-

Denumire serviciu
Pret(lei)

Suport online

Doresti sa intri in legatura cu
un operator Gral Medical?

DA
NU

Rezultate online

Istoric medical Card Favor Date personale


*GRAL(*4725) / 021-323.00.00


      

Diagnostic medical

Cardul de sanatate Favor

Orar medici, tarife si programari

Afiseaza slider

Cum ne pastram calmul cand tara noastra este in stare de urgenta?

In legatura cu reactiile oamenilor la epidemia de Coronavirus, se folosesc cel mai adesea cuvinte cu rezonanta negativa, cum ar fi ”isterie sau psihoza colectiva”, cuvinte care sugereaza ca aceste reactii sunt inadecvate, ”bolnave” si trebuie ”tratate”. Epidemia de Coronavirus a scos in prim plan instinctul de supravietuire, care, in situatii de pericol perceput, preia controlul si devine parca singura forta calauzitoare in tot ceea ce facem.

0
0
Silvia Cojanu, Specialist Psiholog, ne ajuta sa intelegem prin ce stari emotionale trecem in aceasta perioada, cum sa invingem temerile si cum sa ne protejam sufletul si mintea:
Reactiile emotionale puternice sunt de inteles, in special in cazul categoriilor considerate cu risc crescut de a face forme mai grave ale bolii. Frica si ingrijorarea au rolul lor in functionarea noastra adecvata la realitate. Un anumit nivel de ingrijorare este benefic, pentru ca ne ajuta sa fim vigilenti, sa ne luam masurile necesare de protectie, pentru noi si pentru cei din jur. Cu toate acestea, expunerea permanenta la informatii negative, cu mare incarcatura emotionala, in mediul online, pe retelele de socializare, la TV, in discutiile cu prietenii si cunoscutii, duce la o exagerare a anxietatilor noastre, la o stare de vigilenta accentuata si permanentizata, care este consumatoare de resurse fizice si psihice.
Este important, in aceste zile, sa ne protejam, sa avem grija de sanatatea noastra fizica, dar si de cea psihica.

Ce putem face in perioada starii de urgenta?

1. Sa ramanem informati, utilizand surse oficiale, sigure. Informatiile corecte ne ajuta sa luam decizii corecte, sa rezolvam adecvat problemele cu care ne confruntam. Asa putem sa evitam atat panica si exagerarile comportamentale, cat si minimalizarea pericolului, ce ne poate face sa actionam cu lipsa de responsabilitate, pentru noi si pentru ceilalti.

2. Sa evitam supraexpunerea informationala. In prezent toate mediile de comunicare sunt supraaglomerate cu articole, emisiuni, postari, toate avand acelasi subiect si incercand sa ne capteze atentia prin mesaje uneori alarmiste. Cateva minute, de mai multe ori pe zi, dedicate informarii, sunt suficiente pentru a ne conecta la evolutia evenimentelor. Daca alegem, insa, sa ne ocupam mintea doar cu problema Coronavirusului, fara sa ne detasam de permanentul flux de idei si imagini trimise catre noi pe tot parcursul zilei, vom fi cu siguranta mai speriati, dar nu neaparat mai informati.

3. Sa ne ocupam timpul constructiv, cautand aspecte pozitive in situatia actuala. In prezent, multi dintre noi suntem siliti sa stam acasa, distantati de ceilalti, dar aceasta situatie ne ofera un dar valoros – timp cu noi, pentru noi, un neasteptat moment de pauza. Modul in care alegem sa il petrecem va avea impact si asupra starii noastre psihice. Putem alege sa fim alaturi de cei dragi, in familie, sa ne jucam cu copiii nostri, sa citim o carte, sa vizionam un film, sa ascultam acea muzica ce ne trezeste amintiri placute, sa facem ordine in dulapuri, sa revedem poze din vacanta, sa ne facem planuri de viitor, sa urmarim cursuri online sau sa facem tururi virtuale prin muzeele lumii. Putem alege sa ne bucuram de confortul caselor noastre, sa ne redescoperim pasiuni care nu incapeau inainte in programul zilnic mult prea incarcat. O astfel de abordare ne-ar fi de folos, pentru a reduce disconfortul si anxietatea acestor zile. Daca insa ne vom concentra atentia asupra limitarilor, asupra a ceea ce ne dorim dar nu putem face, vom crea frustrare, iritare, teama sau tristete.

4. Sa fim aproape de oameni dragi, chiar daca fizic suntem departe. Sa vorbim cu ceilalti, chiar la telefon, despre ceea ce ne preocupa, ne va face sa ne simtim conectati, parte a unei comunitati protectoare. Umorul impartasit este o arma puternica impotriva stresului si anxietatii.

5. Sa ne propunem ca, pe langa igiena mainilor, atat de recomandata si riguroasa, sa ne ocupam si de o igiena mentala. Asta inseamna sa ne intoarcem atentia catre noi, catre gandurile noastre, sa ne observam fricile, ingrijorarile si sa le analizam. Sunt ele realiste? Fac referire la lucruri pe care le putem controla? Putem actiona in vreun fel pentru a rezolva problemele ce ne ingrijoreaza? Daca credem ca nu putem face nimic, ca nu putem controla sursa de ingrijorare, atunci este cazul sa ne schimbam atitudinea si modul de raportare mentala la situatie. Ne putem intreba: Exista alte modalitati in care as putea gandi despre aceasta situatie? Care ar fi acestea? Mi-ar fi oare mai utile?

6. Sa ne acceptam emotiile de frica si anxietate, ca pe un raspuns natural, normal in situatii de incertitudine. Observarea propriilor trairi, fara a le nega, fara a le judeca, fara a ne simti vinovati pentru ele, duce la scaderea intensitatii acestora.

Informeaza-te doar de la specialisti!
Stabileste o programare la Silvia Cojanu, Specialist Psiholog, si afla ce trebuie sa faci sa-ti depasesti temerile, sa elimini stresul si sa te bucuri mai mult de viata! Detalii si programari la 021 323 0000


« Inapoi

Formular de contact




Comentarii

Fii primul care comenteaza!
ADAUGA UN COMENTARIU


Copiati codul din imaginea de mai jos:


  Test determinare Anticorpi Anti SARS-CoV-2 (COVID-19)

Testul pentru Anticorpi Anti SARS-CoV-2 efectuat in Laboratoarele GRAL Medical poate detecta daca un pacient a venit in contact cu virusul chiar daca nu a avut simptome si nu stie ca este sau a fost infectat.

Principalul scop este de a exclude probabilitatea de a infecta fara sa stim persoanele din jurul nostru! 

Programeaza-te la Call Center
021 323 0000 

Parerea ta conteaza
Serviciile Gral Medical pot fi imbunatatite cu ajutorul dumneavoastra.
 
Chestionar spitalizare
de zi / lunga durata >>aici
Chestionar ambulatoriu
>>aici